Fórum o servisu nejen notebooků
5.9.2012
Notebooky se staly všední součástí našeho života podobně jako
mobilní telefon anebo automobil. Uživatelé se na tyto technické vymoženosti
již nedívají s posvátným obdivem, ale berou je jako tuctový nástroj,
potřebný k denní práci, komunikaci a zábavě. Jestliže se s nimi
vyskytne nějaký problém, nevede první cesta obvykle hned do nejbližšího
servisu, ale zeptají se svých přátel nebo doporučených známých
v okolí, jestli nelze problém vyřešit jinak – svépomocí, rychle,
levně.
Za dobrou radu člověk nic nedá a kolikrát zjistí, že řešení problému
není tak složité, časově náročné a drahé, jak si původně myslel.
Ne vždy je fundovaný kamarád nebo zkušený domácí kutil v okolí zrovna
k dispozici. Existují však diskusní fóra, kde je možné zadat jakýkoli
dotaz anebo popsat problém a nějaký ochotný rádce se vždy brzy najde.
Byli jsme upozornění jedním z našich zákazníků, že narazil na internetu
na zajímavý webík – http://www.servisnik.cz . Nachází se zde
fórum, věnované dotazům ohledně závad notebooků, shánění náhradních
dílů na notebooku a obecně záležitostem, které v profesionální rovině
zajišťují servisy notebooků.
Samozřejmě jsme fórum ze zvědavosti navštívili a našli jsme zde zatím
jen pár dotazů na řešení různých závad nebo problémů s notebooky a
poměrně rozumné rady, jak je řešit. Dokonce jsme zde našli také jeden
příspěvek, odkazující na náš servis, kde uživatel doporučil naše
služby, což nás pochopitelně upřímně potěšilo.
Přemýšleli jsme, je-li dobře, že uživatelé notebooků se zde vzájemně
motivují k tomu, aby se nefundovaně „hrabali“ v drahých zařízeních a
pokoušeli se o svépomocné opravy svých zařízení bez dostatečné
kvalifikace, technického vybavení a profesních zkušeností. Zvlášť když
víme, že řada takovýchto „rozvrtaných“ notebooků po čase stejně
skončí u nás anebo v jiném servisu, kde nad stavem pacientů nám již
nezbude nic jiného, než vystavit úmrtní list…
Nakonec jsme si řekli – proč vlastně bojovat proti něčemu, co se stává
běžným a svým způsobem i obecně užitečný jevem. Na fóru viditelně
nediskutují jen vyslovení amatéři, z jejich odpovědí lze vyčíst
určité zkušenosti a snahu pomoci. Pro nás to znamená více lépe
informovaných zákazníků, s nimiž můžeme řešit problémy jejich
notebooků na vyšší úrovni a efektivněji, což znamená i pro nás
vlastně nakonec úsporu času.
A tedy jsme se rozhodli, že zajímavý projekt podpoříme a upozorníme na
něj v našich akualitách, případně odkazy z našich webů. Zároveň jsme
doporučili našim technikům, aby se do debat uživatelů aktivně zapojovali a
tam kde je to možné, přispěli i odbornou radou.
Nevstupujeme do podpory projektu Servisník.cz proto,
abychom si v něm dělali reklamu, nicméně pokud uvidíme, že uživatel
vadného notebooku je špatným rádcem směřován k rizikovým zásahům do
svého zařízení, pokusíme se účastníka fóra na nebezpečí upozornit a
raději mu doporučíme svěřit zařízení odborníkům.
Věříme, že podpora zajímavého a obecně užitečného projektu se nám
vrátí v navázaných důvěrných vztazích s uživateli notebooků. A ze
spokojeného uživatele může být jednou příjemný zákazník …